Kutys "bryggeri"

Våra tappra försök att brygga mjöd och andra tokigheter.

Det tar sig

Kategori:

Efter att ha rensat ut "maten", dvs, russin och ett par apelsin skivor jag använt som jästnäring så rengjorde jag oechelvikten och släppte ner den i tunnan. Det gör att jag kan läsa av den utan att behöva lyfta på locket och riskera kontaminering. Nu är det bara att vänta, nåt varken jag eller min andra hälft är speciellt bra på.
Vi ska försöka få igång en mjölska också hade vi tänkt. Blir spännande att se hur det går.

Kommentarer

  • David säger:

    Det är ju jätteintressant att läsa om ert bryggande. Synd att ni la av så snabbt. Skriver ni i nån annan blogg nu?

    Svar: Pga tidsbris har bryggandet legat nere och därför även bloggandet. Nu börjar vi dock få lite koll på tillvaron igen och då också lite mer tid att exprimentera med bryggandet! Uppdateringar kommer!
    kuty.blogg.se

    2014-06-04 | 23:31:24
    Bloggadress: http://www.upplevelse.com/ol

Kommentera inlägget här: